رواية غرام الادهم الفصل الثاني 2 بقلم حبيبه الشاهد

رواية غرام الادهم الفصل الثاني 2 بقلم حبيبه الشاهد

رواية غرام الادهم الفصل الثاني 2 بقلم حبيبه الشاهد 

 


الفصل الثاني 

دخل بكل شموخ وكبرياء غرفته بعد أنتهاء العرس وجد فتاة جلسة على الفراش أغلق الباب أتنفضت من مكانها بتوتر قرب عليها ووجه لا يبشر بالخير رجعت للخلف بتوتر

: أنت بتقرب ليه ابعد

 حصرها في الحائط من خصرها نزل بوجهه وهمس 

: مبروك عليكي يا عروسة شعر برعشت جسدها تحت يده رجع عن اللي كان هيعمله لو مش عاوزه أنا هبعد 

: اه ابعد عني 

بعد عنها: أنا عارف أنك مغظوبه على الجواز زي زيك وغير كده فرق السن بنا مش قليل دا 16 سنه أنتي عندك 18 وأنا 34 سنه 

قرب على الدولاب وهو بيحاول يبعد نظره عنها 

: ادخلي غيري الفستان ده عقبال ما الأكل يطلع 

: حاضر 

رفعت الفستان قربت على حقبتها فتحتها طلعت ترنج ودخلت المرحاض 





تبعها ادهم وهو يتمتم بضيق 

: اهدي يا ادهم هي ملهاش ذنب أنك تتجوزها أبوك هو اللي أمر بكده 

الباب طرق قرب عليه وفتحه وجد فريال ولدتها أمامه بإبتسامة حامله صنية الطعام 

ادهم بحترام: اتفضلي يا مرات عمي 

: لا خد صنية الأكل مني وادخل لي مراتك 

اخذ ادهم الصنيه اكملت فريال حدثها 

: أنا مش هوصيك على بنت عمك أنا عارفه أنك شايل منها بسبب أجبارك على الجواز بس غرام بنتي طيبه جداً حطها في عينك هي مالهاش غيرك دلوقتي بعد مـ.. وت عمك الله يرحمه 

: متخفيش عليها غرام مراتي 

: ربنا يهدي سركه يابني أنا هنزل أنا تصبح على خير 

: وانتي من اهله 

اغلق الباب وقرب على الطوله وضع الصنيه

خرجت بعد فتره كان ادهم جالس على الفراش رفع عينه نظر إلى جسـ.. دها المتوسط في الحجم وتفصلها شعرها الكرلي المتوسط في الطول وإلى ما ترتديه من ترنج بحملات وهوط شورت بياض سقيها النمش اللي على خددها عنيها العسلي الوسع رمشها الكثيفه 

أحمرت وجنتها من الخجل من نظراته رجعت شعرها للخلف

فاق ادهم قام من مكانه قرب على المياه وضع القليل منها في الكوب وارتشف البعض منها 

: الأكل عندك كلي ونامي 

: أنا مش جعانه 

: كلامي مش بعيده مرتين يلا كلي واشربي البن بتاعك 

: لا.. 

قطعها ادهم بحد: أنا لسه قايل إيه 

: حاضر 

قربت على الأريكه جلسة وبداءة تناول الطعام 

قرب عليها ادهم بعد ما بدل ملابسه جلس أتوترة منه مسكت كوب البن وضعت اديها على انفها والكوب على فمها 

أبتسم ادهم غظب عنه على حركتها نزلة غرام الكوب من على فمها وهو فارغ وضعته على الطوله ومسكت بطنها

: قوليلي يا غرام عن حياتك كانت عامله ازاي في مصر 





: مفهمتش السؤال 

: كنتي بتدرسي ولا لا 

: اه كنت بدرس أنا في اولي جامعه في كلية تجاره وكنت عايزه اتكلم معاك في الموضوع ده علشان اشوف هروح ازاي الجامعه لأن الامتحان بعد تالت شهور 

أكمل طعامه ولم يرفع عينه لها اتوترة من صمته 

: وشطره في درستك 

: اه جداً 

: انا خلصت يلا قومي علشان تنامي الوقت أتاخر  

طرقها وقام دخل المرحاض رن هاتفها قامت دورة عليه لغيط أما وجدته وجدت رقم غير متسجل اتوترة خرجت البرنده بسرعه وردة 

: الو مين معايا.. 

رد الطرف الأخر وجدت صوت شاب.. أنهت المكلمه بتلف علشان تدخل شهقت برعب لما وجدت ادهم يقف خلفها رجعت خطوه للخلف سندت بيدها على الترابزين لفت وجهها نظرة إلى الأرتفاع اللي ما بنها وبين الأرض بخوف ولفت إلى ادهم. 

: ابعد أنت.. أنا عايزه اعدي 

: كنتي بتكلمي مين 

: محدش.. دي دي واحده صحبتي 

: هاتي التليفون 

: لا 

مسك زرعها بعـ.. نف وأخذه منها 

: قولتلك هاتي التليفون 

مسكه فتحه وجد رقم غير متسجل الرقم رن ثانين رد ادهم استمع إلى صوت شاب

: متخفيش يا حبيبتي أنا..

#يتبع

#غرام_الأدهم

                         الفصل الثالث من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×